Het gebruik van licht kan veel doen met een omgeving. Wanneer je kerstverlichting buiten professioneel aanpakt kan je een hele hoop sfeer creëren zonder veel moeite te hoeven doen. Het inzetten van lampjes kan niet alleen binnen, maar ook buiten een hoop verandering brengen in hoe gezellig een plek aanvoelt. Global mlights kan verlichting personaliseren en ontwerpen naar een ruimte of plek. Het is een kwestie van warmte terug brengen in een omgeving zoals een winkelstraat of winkelcentrum. Maar ook panden die in een straat staan kunnen mooi worden verlicht met lampjes of sfeerlicht om bepaalde elementen te kunnen uitlichten zodat dit meer opvalt op het eerste oog.
Trek meer klanten naar je winkel
Het is makkelijk om meer klanten naar je winkel toe te trekken wanneer het er gezellig uit ziet. Mensen zijn geneigd om sneller ergens naar binnen te lopen waar het er comfortabel uit ziet. Eenmaal binnen is de eerste indruk het belangrijkste. Zijn het daadwerkelijk mensen die met een doel naar binnen gaan om iets te kopen of zijn het mensen die gewoon even een kijkje willen nemen. Ook dat laatste is erg belangrijk, want als het ze bevalt blijft het vaak in hun hoofd hangen wat betekent dat ze sneller terug zullen komen. Ook kunnen ze anderen doorverwijzen als de indruk goed blijkt te zijn. Dit betekent dat jij meer klanten kunt werven. Daarom is het belangrijk dat je personeel niet opdringerig overkomt en dat er een goede looproute in een winkel is. Als winkelpersoneel enorm aardig is zullen mensen dit sneller blijven onthouden dan wanneer het personeel kortaf of afstandelijk is.
Een fysieke winkel hebben
Bij het hebben van een fysieke winkel komen hele andere factoren kijken dan wanneer je alleen maar online te werk gaat. Het terugkomen van de klant is veel moeilijker te manipuleren dan wanneer je een marketingteam op je website hebt staan die allerlei trucs kunnen toepassen om klanten te verleiden iets te kopen. Toch zijn er wel een paar elementen zoals de vriendelijkheid en gerichtheid van je personeel en de looproute van de winkel die je zodanig kunt aanpassen om ook te kunnen verleiden. Je kunt bijvoorbeeld beginnen bij producten die afgeprijsd zijn vooraan in de winkel te zetten, of de meest nieuwe producten als eerste te laten opvallen aangezien veel mensen houden van het woord nieuw. Ook korting krijgen is vaak iets waar veel mensen zwak voor zijn, dus hier kun je goed op inspelen.